Search This Blog

Sunday, February 27, 2011

東方Project第13弾 東方神霊廟 ~ Ten Desires

二月なんて無かった。
さて、今年も急に雪が降ったり冷え込んだりしましたが、ようやく春の兆しが感じられるようになってきました。
で、今年も博麗神社例大祭に参加します。
今年の作品は
「東方Project第13弾 東方神霊廟(とうほうしんれいびょう) ~ Ten Desires.」(体験版)


です。

東方も第13弾まで来てしまいました(実際は13作どころの騒ぎではないのですが)。一年に1作品でも結構経っていることを考えると、もう遊んでいる層も入れ替わっている事でしょう。
というわけで今回は難易度抑えめに、システムも程々の複雑さにしました。

ストーリーはざっくり言うと「何か雑多な霊がワラワラと湧いたと思ったら、それは何と神霊と呼ばれる物だった。これは放っておけないと彼女は調査に出た」みたいな感じです。ストーリーなんてあってないようなもの。
主人公は霊夢と魔理沙のいつもの二人と、神霊を有効利用しようとする早苗、管理外の神霊を処分しようとする妖夢の4人です。

難易度は低くても、敵を倒しているだけで気持ちよくなるあの感じ、を目指して現在開発中です。

進化した「いつも通り」に刮目せよ!












*ゲーム画面は開発中の為、確実に変わります。ほら変わった

あ、書き忘れた。例大祭で配布するのは体験版ですよ?

Source: http://kourindou.exblog.jp/14332117/

English Translation 

There was no February. 

Now then, once again snow has suddenly fallen and it's gotten cold this year, but it's finally starting to feel like spring a little. 
So, I'll be participating in the Hakurei Shrine Yearly Festival (Reitaisai) again this year. 
This year's product will be "Touhou Project #13: Touhou Shinreibyou [Mausoleum of Divine spirits] ~Ten Desires." (trial version) 

Touhou has finally made it to number 13 (not that there's been much fuss about it being #13). When I think how long I've been releasing one work a year, there sure have been a lot of different game systems, haven't there? 
I've added a few things that will make the game system a bit more complicated in order to keep the difficulty level down a bit. 

Basically, the story is "Suddenly a large number of spirits appear - the type that are called divine spirits! A young girl appears to investigate, knowing this can't be left unchecked." The main characters include Reimu and Marisa as usual, as well as Sanae, who's trying to learn to use divine spirits effectively, and Youmu, who's here to deal with any divine spirits that aren't under her control.

One of my goals is to make it fun to just beat all the enemies even on lower difficulty levels, so I'm releasing a trial version to see how it went. 

Watch out for our advanced "business as usual"! 

No comments:

Post a Comment